Tłumaczenia na język czeski – na co powinniśmy zwrócić uwagę

18.08.2016

Tłumaczenia… No właśnie, to chyba najczęstszy powód niepowodzenia przy ekspansji zagranicznej. Jedna z rzeczy, na których naprawdę nie warto oszczędzać, ponieważ tłumaczenia są podstawą podstaw w e-shopie. Na nic nam będzie profesjonalna obsługa Contact Center, akcje marketingowe czy błyskawiczne dostarczenie przesyłki do klienta końcowego. Jeśli nie będziemy w stanie zbudować zaufania do swojej marki, do swojego sklepu internetowego, nie osiągniemy nic na zagranicznym rynku e-commerce. Dobrze przetłumaczony sklep internetowy jest pierwszym, głównym krokiem, który trzeba postawić przy ekspansji zagranicznej.

Na co więc powinniśmy zwracać uwagę przy oddawaniu tekstu do tłumaczenia? Czym od siebie mogą się różnić biura tłumaczeń? Wypiszemy kilka zasad, które warto mieć na uwadze.

Tłumacz czeski

  1. Narodowość tłumacza – czyli kto będzie tłumaczył nasz tekst

Z początku może się wydawać, że to błaha sprawa, ponieważ najważniejsze jest aby tekst został przetłumaczony poprawnie. Oczywiście, jest to prawdą. Z doświadczenia jednak mogę stwierdzić, że nieporównywalnie lepsze są tłumaczenia wykonywane przez np. Czecha biegle mówiącego w języku polskim niż na odwrót. Oczywiście, jeśli bierzemy pod uwagę tekst po polsku, który trzeba przetłumaczyć na język czeski. W takim przypadku zawsze mamy pewność, że tekst „dobrze brzmi” po czesku. Częstym zjawiskiem jest dobrze przetłumaczony tekst (np. przez polskiego tłumacza), ale nie jest to „język mówiony” w danym kraju. Klient od razu orientuje się, że coś jest nie tak. Nie wzbudza to zaufania do potencjalnego klienta. Dlatego ważnym jest, aby tłumacz miał również doświadczenie przy tłumaczeniu tekstów np. w sklepach internetowych.

  1. Wycena tekstu wraz z terminem realizacji

Wycena tekstu wiąże się z trudnością słownictwa. Tekst może być typowo branżowy, gdzie występujące słownictwo jest specyficzne i właśnie te wąskie grono może się nim posługiwać. Warto więc postarać się, aby wycenę tekstu wraz z terminem realizacji dostać wcześniej – przed podjęciem decyzji o współpracy.

  1. Przejrzysta stawka za stronę rozliczeniową

Biura tłumaczeń głównie rozliczają się za pomocą stron rozliczeniowych. Warto sprawdzić jaki jest koszt tłumaczenia jednej strony rozliczeniowej, oraz ile wynosi (znaków ze spacjami) jedna strona rozliczeniowa.

CzechLogistic oferuje usługi tłumaczeń z języka polskiego, na język czeski i słowacki. Stawka wynosi 40 zł za stronę rozliczeniową 1800 znaków (ze spacjami). Zlecenia wykonują tłumacze z Czech, biegle posługujący się językiem polskim.

Zainteresuje Cię także:

  • 27.07.2020

    Zagraniczna sprzedaż internetowa w czasie pandemii

    W artykule dla Wprost Biznes nasi eksperci zabrali głos na temat sprzedaży internetowej w czasie pandemii. Nowa codzienność, która została…
    Przeczytaj
  • 02.07.2020

    Usługi szyte na miarę

    Miło nam poinformować, że eksperci z naszej firmy mogli zabrać głos w artykule, w którym mówi się o rynku e-…
    Przeczytaj
  • 18.04.2020

    Bułgaria – przekraczamy kolejną granicę! Czy wybierzesz się z nami?

    Ekspansja międzynarodowa to dziś standard. Nowoczesne rozwiązania technologiczne, powszechny dostęp do Internetu oraz zmieniające się nawyki konsumentów sprawiają, że cyfryzacja…
    Przeczytaj
  • 07.04.2020

    Skracamy odległości między państwami! Węgry w 24H?! Czemu nie!

    Rynek e-commerce jest w fazie rozkwitu w całej Europie. E-sklepy z roku na rok znajdują coraz więcej zwolenników. Obszar zakupów…
    Przeczytaj
  • 20.01.2020

    Węgry - przesyłka za pobraniem to konieczność

    Według badań przeprowadzonych przez eNET w 2019 roku, około 55% kupujących na Węgrzech podchodzi z ostrożnością do nabywania produktów online…
    Przeczytaj
  • 29.12.2019

    E-commerce na Węgrzech – chłonny rynek z perspektywami

    CzechLogistic to firma, która dostarczy Twoje przesyłki na Węgrzech w 24h, również z usługą „za pobraniem”. Obsłużymy także Twoje zwroty…
    Przeczytaj
  • 06.08.2019

    Przesyłki do Rumunii za pobraniem - zwrot COD na polskie konto

    Jedną z cech charakterystycznych rumuńskiego rynku e-commerce są zdecydowanie płatności za pobraniem (z ang. Cash On Delivery – COD), w…
    Przeczytaj
  • 02.06.2019

    E-commerce w Rumunii - przesyłki kurierskie na dobry początek

    CzechLogistic to Twój najtańszy kurier do Rumunii oferujący kompleksową obsługę przesyłek z towarami do Rumunii, także z obsługą zwrotów. Zanim…
    Przeczytaj
  • 02.07.2017

    Nawiązana współpraca z GoPay – bramka płatności online w Czechach

    Miło nam poinformować, że nasza firma nawiązała współpracę z GoPay.cz. Klienci biznesowi CzechLogistic mogą teraz korzystać z płatności online w…
    Przeczytaj
  • 23.11.2016

    Obsługa polskich firm w Czechach i na Słowacji

    Prawidłowe wdrożenie polskiej firmy na rynek zagraniczny mimo, że czasochłonne jest podstawą sukcesu. Oprócz spraw związanych z księgowością, założeniem firmy…
    Przeczytaj

Masz jakieś pytanie e-rynku czeskiego lub słowackiego?

Napisz do nas