Skracamy odległości między państwami! Węgry w 24H?! Czemu nie!

07.04.2020

Rynek e-commerce jest w fazie rozkwitu w całej Europie. E-sklepy z roku na rok znajdują coraz więcej zwolenników. Obszar zakupów i sprzedaży nie ogranicza się jedynie do kraju, w którym mieszkamy. Warto zatem korzystać z okazji i rozwijać zakres działalności na pozostałe kraje Europejskie. Producenci i sprzedawcy powinni zająć się wytworzeniem i promocją swoich produktów, ponieważ jest firma, która zajmie się całą resztą: obsługą kuriersko – logistyczną!

Brak przeszkód to mobilizacja do działania!

Polskie firmy wyróżniają się w Europie i na świecie. Produkujemy wiele ciekawych produktów, które są realną konkurencją dla tych samych rzeczy produkowanych w innych krajach. Wielu producentów ogranicza jednak ofertę tylko do rodzimego rynku. Dlaczego? Najczęściej dzieje się tak ze względu na ograniczenia:
• logistyczne,
• barierę językową,
• wysokie koszty.
Ograniczenia te, jednak są bardzo łatwe do zlikwidowania! W jaki sposób? Ponieważ istniejemy MY: firma, która stwarza możliwość zaistnienia polskim przedsiębiorcom na rynku węgierskim. To nasza misja i nasza specjalność. Jednak, abyśmy nie byli gołosłowni, przeczytaj dalszą część tego artykułu.

Znaczenie sprzedaży na odległość

Sprzedaż na odległość

Sprzedaż międzynarodowa może znacznie zwiększyć obroty wielu polskich firm. Otwarcie się na nowe rynki zbytu stwarza nowe, nieograniczone możliwości do rozwoju działalności. Węgry są krajem zbliżonym do nas kulturowo, dlatego ekspansja na ten rynek najczęściej nie wymaga tworzenia specjalnych kampanii reklamowych, co mogłoby generować dodatkowe i bardzo wysokie koszty. Problem, który widzi polski przedsiębiorca, dotyczy najczęściej zaplecza kuriersko - logistycznego. Właściciel firmy postrzega taką ekspansję w kategorii wysokich kosztów przesyłek oraz ich obsługi, jednak może to być łatwiejsze niż ktokolwiek by pomyślał.

Podstawowe założenia sprzedaży międzynarodowej

Przedsiębiorca, który sprzedaje towary na rodzimym rynku, chcąc wprowadzić możliwość obsługi klientów na terenie Węgier, może to zrobić w naprawdę prosty sposób. Jeśli z powodzeniem prowadzisz e-sklep i podbijasz polski rynek, to nie będzie dla Ciebie przeszkodą stworzenie e-sklepu na węgierskiej platformie. To może być jeszcze prostsze, ponieważ chętnie przetłumaczymy treść strony i pomożemy w organizacji całego procesu. A co potem? Następnie, jako właściciel sklepu, masz za zadanie przygotowanie przesyłek dla swoich klientów. To jasne! Natomiast obsługa całego procesu logistycznego leży po naszej stronie, czyli firmy, która się w tym specjalizuje. Krótko mówiąc: jako właściciel sklepu nie musisz robić nic więcej, ponadto co robiłeś do tej pory, a Twój biznes rozrasta się obejmując kolejny kraj – Węgry. Brzmi zachęcająco, prawda?

(Nie) straszna bariera językowa

Czy można jeszcze ułatwić ten proces? Oczywiście! W tej sytuacji pod pojęciem „obsługa procesu logistycznego” kryje się cała droga paczki: od momentu odebrania jej od sprzedawcy, do chwili dostarczenia jej do odbiorcy. Proponując sprzedaż na rynki zagraniczne, polski przedsiębiorca boi się konieczności zatrudniania tłumacza języka węgierskiego. Sam najczęściej nie potrafi się porozumieć w tym języku, a kolejny podwykonawca to dodatkowe koszty. Jednak i komunikacja z klientami z Węgier zawarta jest w całościowym pakiecie usług naszej firmy, która staje się łącznikiem między klientem krańcowym (Węgrem) a sprzedawcą (Polakiem).
Zapewniamy lokalny, węgierski numer telefonu obsługiwany przez nasz Contact Center. Co to oznacza dla Ciebie i Twoich klientów? To gwarancja obsługi na najwyższym poziomie i zapewnieniu, Twoim klientom, pełnego komfortu płynnej komunikacji w ich rodzimym języku.
Otrzymane dane kontaktowe, jako właściciel sklepu internetowego, umieszczasz na swojej stronie internetowej czy w e- sklepie, jako kontakt dla węgierskich klientów.

A co ze zwrotami?

Sprzedaż na odległość rządzi się swoimi prawami, bez względu na to czy dotyczy rynku rodzimego czy międzynarodowego. Kupujący ma prawo zwrócić towar, jeżeli nie spełnia on jego oczekiwań. W przypadku sprzedaży międzynarodowej ten aspekt może być zniechęcający, ponieważ zwrot towaru do innego kraju bywa kosztowny.
Jednak i ten kłopot zdjęliśmy z Twoich barków (i pośrednio z barków Twojego klienta). W jaki sposób? Oprócz obsługi klienta, zapewniamy magazyn zwrotów, który znajduje się na terenie Węgier. Takie rozwiązanie nie wiąże się z dużymi kosztami zwrotu dla odbiorcy, dlatego szybciej i chętniej zdecyduje się na zakup, a już w gestii naszej firmy jest zwrot tego towaru do polskiego przedsiębiorcy.

Czas to pieniądz

Pieniądze w e-commerce

Ze względu na to, że czas jest obecnie dobrem nadrzędnym i bezcennym, a nikt nie chce czekać długo na zamówiony towar – dokonaliśmy pewnych modyfikacji w naszej propozycji. Czasy dostarczenia przesyłek na Węgry proponowane przez nas, są porównywalne do dostarczenia przesyłek krajowych. Jak to możliwe? Od KWIETNIA 2020 skracamy dwie doby do jednej i proponujemy dostarczenie przesyłki z Polski do Węgier już w 24 godziny! W celu ułatwienia wysyłek sprzedawcom możliwe jest nadawania przesyłek zbiorczych (zawierających wiele mniejszych paczek) do nas, a my zajmiemy się całą resztą.

Kto odbiera paczkę od polskiego przedsiębiorcy?

MY. Tak po prostu. Natomiast jeśli klient działa w regionie, gdzie nie docieramy – wystarczy, że wyśle do nas paczkę zbiorczą, a MY roześlemy paczki do adresatów. W celu usprawnienia realizacji przesyłek korzystamy ze wsparcia lokalnej firmy kurierskiej: Sprinter. Dzięki temu węgierski odbiorca otrzyma swoją paczkę, a wszystko przebiega szybko i sprawnie. A jakby tego było mało to umożliwiamy również odbiór paczki w popularnych na Węgrzech punktach odbioru Pick Pack Pont, których na terenie całego kraju jest ponad 800.

Jak nie wiadomo, o co chodzi zawsze chodzi o pieniądze

Bardzo często decyzję o nawiązaniu współpracy podejmuje się biorąc pod uwagę koszty usługi. Jeśli chodzi o tą kwestię to mamy kolejną dobrą wiadomość!!! Zapewniamy stałą cenę, bez niemiłych niespodzianek. Nadanie paczki o wadze do 5 kilogramów do klienta mieszkającego na Węgrzech kosztuje jedynie 5,99 EUR. Przecież ta stawka jest porównywalna do cen przesyłek krajowych. Czy wciąż się wahasz? Planujesz wysyłać w skali miesiąca tak dużo przesyłek, że kwota i tak urośnie do niebotycznych rozmiarów? Jesteśmy elastyczni! Zawsze możemy porozmawiać i w takiej sytuacji renegocjować warunki.

Charakterystyka węgierskiego odbiorcy

Ecommerce na Węgrzech

Z naszego doświadczenia wynika, że Węgrzy są niechętni do płacenia za towar przed jego otrzymaniem. Większość klientów z tego kraju wybiera płatność za pobraniem. Jednak dla polskiego przedsiębiorcy nie wiąże się to z koniecznością założenia węgierskiego rachunku bankowego w ich walucie. Do tego celu wystarczające jest posiadanie polskiego rachunku złotówkowego. Czy to nie ułatwia znacząco sprawy?

Warto pamiętać!

Rozwój i ekspansja działalności to szansa na pozyskanie nowych odbiorców. Warto skorzystać z możliwości, jakie daje nam rynek międzynarodowy. Mając wsparcie w postaci firmy, która zapewni przedsiębiorcy obsługę kuriersko - logistyczną, warto spróbować i podbić sąsiednie rynki.

Zainteresuje Cię także:

  • 18.09.2020

    5 rzeczy, które musisz wiedzieć o rynku czeskim.

    Bez wątpienia, rynek e-commerce przeżywa w ostatnich latach rozkwit. Dzieje się tak głównie za sprawą rozwinięcia wielu pomocniczych branż oraz…
    Przeczytaj
  • 27.07.2020

    Zagraniczna sprzedaż internetowa w czasie pandemii

    W artykule dla Wprost Biznes nasi eksperci zabrali głos na temat sprzedaży internetowej w czasie pandemii. Nowa codzienność, która została…
    Przeczytaj
  • 02.07.2020

    Usługi szyte na miarę

    Miło nam poinformować, że eksperci z naszej firmy mogli zabrać głos w artykule, w którym mówi się o rynku e-…
    Przeczytaj

Masz jakieś pytanie e-rynku czeskiego lub słowackiego?

Napisz do nas