5 prostych kroków do wprowadzenia sklepu internetowego na rynek czeski.

16.08.2016

Pierwszym i zarazem podstawowym etapem jest… Podjęcie decyzji i chęć wejścia na nowy rynek e-commerce, ponieważ biznes w Czechach staje się coraz bardziej popularny. Warto jednak mieć wiedzę na temat kosztów, które mogą się pojawić. W tym artykule je przedstawimy – wszystko to, co niezbędne do zrobienia solidnych podstaw e-biznesu w Czechach bądź na Słowacji – bez zbędnych, dodatkowych wydatków. W artykule nie będziemy wypisywać dodatkowych kosztów związanych z np. domenami zagranicznymi, modułami - potrzebnymi do zintegrowania platformy sprzedażowej z porównywarką cenową itp., ponieważ koszty te, są uzależnione od sklepu internetowego, na którym pracujemy.

Sklep internetowy na rynku czeskim

  1. Wybór kanału sprzedaży – czyli gdzie i jak będziemy sprzedawać swoje towary.

Swoje towary możemy oferować w sklepie internetowym, na Aukro.cz bądź w serwisach ogłoszeniowych. Każdy z tych kanałów ma swoje zalety i w zależności od prowadzonego biznesu może mieć rację bytu. Jednak głównie powinniśmy skupić się na sklepie internetowym oraz Aukro.

  1. Tłumaczenia produktów oraz opisów – czyli podstawy podstaw.

To jedna z najważniejszych kwestii podczas ekspansji na rynek zagraniczny. Warto zainwestować tutaj w czeskiego tłumacza znającego język polski niż na odwrót. Może pojawić się wiele słów "branżowych", które polski tłumacz może przetłumaczyć niepoprawnie. Następną kwestią jest „język mówiony” – nawet, jeśli tekst będzie przetłumaczony poprawnie, to potencjalny klient z Czech od razu zauważy, że coś jest nie tak. Może to nie wzbudzić jego zaufania do danego sklepu internetowego.

  1. Integracja sklepu internetowego – pokażmy się tam, gdzie Czesi kupują.

Integracji może być wiele. My skupimy się w tym przypadku na tej najważniejszej. Czesi w porównaniu do Polaków, preferują zakupy w sklepach internetowych, często szukając produktu przez porównywarki cenowe – heureka.cz oraz zbozi.cz. Warto tutaj skorzystać z naszej pomocy w zakresie IT oraz marketingu. Pomożemy w prawidłowym wdrożeniu modułu do sklepu internetowego oraz podpowiemy jak zdobyć certyfikat „Ověřeno zákazníky” i jak następnie wyeksponować go w swoim e-shopie na rynku czeskim.

  1. Contact Center na rynku czeskim – e-mail tak, połączenie telefoniczne nie koniecznie.

Obsługa sklepu internetowego bądź Aukro to podstawa. Najlepiej, żeby czeski klient był obsługiwany przez Czecha – czy to na infolinii, czy mailowo. Klient od razu zauważy, jeśli obsługiwać go będzie obcokrajowiec mówiący w języku czeskim – nie koniecznie może to wzbudzić w nim zaufanie do danego sklepu internetowego. Nasi południowi sąsiedzi preferują kontakt za pośrednictwem poczty elektronicznej. Dobra obsługa klienta to dobre podłoże w osiągnięciu sukcesu na rynku e-commerce.

  1. Marketing na czeskim rynku e-commerce – promocja sklepu internetowego.

Kiedy wszystkie procesy w naszym sklepie internetowym działają, „ścieżka” kupowania jest prosta i intuicyjna - to czas na działania promocyjne sklepu. W trakcie czasochłonnego pozycjonowania sklepu w dwóch najpopularniejszych wyszukiwarkach w Czechach – seznam.cz i google.cz warto zainwestować w reklamę, której skutki zauważymy znacznie szybciej. Reklamy płatne w Google – AdWords i w Seznam – Sklik to głównie kanały reklamowe w Czechach, którymi warto poważnie się zainteresować.

 

Wdrożenie sklepu internetowego na rynek czeski nie musi być drogie i czasochłonne. Jeśli tylko mamy ustalony plan którego się trzymamy, możemy i powinniśmy zrobić to dużo szybciej i taniej.

Zainteresuje Cię także:

  • 18.04.2020

    Bułgaria – przekraczamy kolejną granicę! Czy wybierzesz się z nami?

    Ekspansja międzynarodowa to dziś standard. Nowoczesne rozwiązania technologiczne, powszechny dostęp do Internetu oraz zmieniające się nawyki konsumentów sprawiają, że cyfryzacja…
    Przeczytaj
  • 07.04.2020

    Skracamy odległości między państwami! Węgry w 24H?! Czemu nie!

    Rynek e-commerce jest w fazie rozkwitu w całej Europie. E-sklepy z roku na rok znajdują coraz więcej zwolenników. Obszar zakupów…
    Przeczytaj
  • 20.01.2020

    Węgry - przesyłka za pobraniem to konieczność

    Według badań przeprowadzonych przez eNET w 2019 roku, około 55% kupujących na Węgrzech podchodzi z ostrożnością do nabywania produktów online…
    Przeczytaj
  • 29.12.2019

    E-commerce na Węgrzech – chłonny rynek z perspektywami

    CzechLogistic to firma, która dostarczy Twoje przesyłki na Węgrzech w 24h, również z usługą „za pobraniem”. Obsłużymy także Twoje zwroty…
    Przeczytaj
  • 06.08.2019

    Przesyłki do Rumunii za pobraniem - zwrot COD na polskie konto

    Jedną z cech charakterystycznych rumuńskiego rynku e-commerce są zdecydowanie płatności za pobraniem (z ang. Cash On Delivery – COD), w…
    Przeczytaj
  • 02.06.2019

    E-commerce w Rumunii - przesyłki kurierskie na dobry początek

    CzechLogistic to Twój najtańszy kurier do Rumunii oferujący kompleksową obsługę przesyłek z towarami do Rumunii, także z obsługą zwrotów. Zanim…
    Przeczytaj
  • 02.07.2017

    Nawiązana współpraca z GoPay – bramka płatności online w Czechach

    Miło nam poinformować, że nasza firma nawiązała współpracę z GoPay.cz. Klienci biznesowi CzechLogistic mogą teraz korzystać z płatności online w…
    Przeczytaj
  • 23.11.2016

    Obsługa polskich firm w Czechach i na Słowacji

    Prawidłowe wdrożenie polskiej firmy na rynek zagraniczny mimo, że czasochłonne jest podstawą sukcesu. Oprócz spraw związanych z księgowością, założeniem firmy…
    Przeczytaj
  • 14.10.2016

    Eksport do Czech – wsparcie dla firm z Polski

    Rynek czeski jest coraz bardziej atrakcyjny dla polskich przedsiębiorców. Nie można więc się dziwić, że coraz częściej, w pierwszej kolejności…
    Przeczytaj
  • 13.09.2016

    Paleta do Czech. Transport palet do Czech.

    Potrzebujesz wysłać paletę do Czech lub na Słowację? Obsługujemy palety EUR, półpalety, palety przemysłowe oraz palety przeznaczone do kontenerów. Zapewniamy…
    Przeczytaj

Masz jakieś pytanie e-rynku czeskiego lub słowackiego?

Napisz do nas