5 prostych kroków do wprowadzenia sklepu internetowego na rynek czeski.

16.08.2016

Pierwszym i zarazem podstawowym etapem jest… Podjęcie decyzji i chęć wejścia na nowy rynek e-commerce, ponieważ biznes w Czechach staje się coraz bardziej popularny. Warto jednak mieć wiedzę na temat kosztów, które mogą się pojawić. W tym artykule je przedstawimy – wszystko to, co niezbędne do zrobienia solidnych podstaw e-biznesu w Czechach bądź na Słowacji – bez zbędnych, dodatkowych wydatków. W artykule nie będziemy wypisywać dodatkowych kosztów związanych z np. domenami zagranicznymi, modułami - potrzebnymi do zintegrowania platformy sprzedażowej z porównywarką cenową itp., ponieważ koszty te, są uzależnione od sklepu internetowego, na którym pracujemy.

Sklep internetowy na rynku czeskim

  1. Wybór kanału sprzedaży – czyli gdzie i jak będziemy sprzedawać swoje towary.

Swoje towary możemy oferować w sklepie internetowym, na Aukro.cz bądź w serwisach ogłoszeniowych. Każdy z tych kanałów ma swoje zalety i w zależności od prowadzonego biznesu może mieć rację bytu. Jednak głównie powinniśmy skupić się na sklepie internetowym oraz Aukro.

  1. Tłumaczenia produktów oraz opisów – czyli podstawy podstaw.

To jedna z najważniejszych kwestii podczas ekspansji na rynek zagraniczny. Warto zainwestować tutaj w czeskiego tłumacza znającego język polski niż na odwrót. Może pojawić się wiele słów "branżowych", które polski tłumacz może przetłumaczyć niepoprawnie. Następną kwestią jest „język mówiony” – nawet, jeśli tekst będzie przetłumaczony poprawnie, to potencjalny klient z Czech od razu zauważy, że coś jest nie tak. Może to nie wzbudzić jego zaufania do danego sklepu internetowego.

  1. Integracja sklepu internetowego – pokażmy się tam, gdzie Czesi kupują.

Integracji może być wiele. My skupimy się w tym przypadku na tej najważniejszej. Czesi w porównaniu do Polaków, preferują zakupy w sklepach internetowych, często szukając produktu przez porównywarki cenowe – heureka.cz oraz zbozi.cz. Warto tutaj skorzystać z naszej pomocy w zakresie IT oraz marketingu. Pomożemy w prawidłowym wdrożeniu modułu do sklepu internetowego oraz podpowiemy jak zdobyć certyfikat „Ověřeno zákazníky” i jak następnie wyeksponować go w swoim e-shopie na rynku czeskim.

  1. Contact Center na rynku czeskim – e-mail tak, połączenie telefoniczne nie koniecznie.

Obsługa sklepu internetowego bądź Aukro to podstawa. Najlepiej, żeby czeski klient był obsługiwany przez Czecha – czy to na infolinii, czy mailowo. Klient od razu zauważy, jeśli obsługiwać go będzie obcokrajowiec mówiący w języku czeskim – nie koniecznie może to wzbudzić w nim zaufanie do danego sklepu internetowego. Nasi południowi sąsiedzi preferują kontakt za pośrednictwem poczty elektronicznej. Dobra obsługa klienta to dobre podłoże w osiągnięciu sukcesu na rynku e-commerce.

  1. Marketing na czeskim rynku e-commerce – promocja sklepu internetowego.

Kiedy wszystkie procesy w naszym sklepie internetowym działają, „ścieżka” kupowania jest prosta i intuicyjna - to czas na działania promocyjne sklepu. W trakcie czasochłonnego pozycjonowania sklepu w dwóch najpopularniejszych wyszukiwarkach w Czechach – seznam.cz i google.cz warto zainwestować w reklamę, której skutki zauważymy znacznie szybciej. Reklamy płatne w Google – AdWords i w Seznam – Sklik to głównie kanały reklamowe w Czechach, którymi warto poważnie się zainteresować.

 

Wdrożenie sklepu internetowego na rynek czeski nie musi być drogie i czasochłonne. Jeśli tylko mamy ustalony plan którego się trzymamy, możemy i powinniśmy zrobić to dużo szybciej i taniej.

Zainteresuje Cię także:

  • 12.08.2022

    Żegnamy CzechLogistic. Idziemy w nowe!

    Dziś ostatnia prosta przed wielką zmianą! To nasz czas refleksji, wspomnień i podsumowań. Swoje pierwsze kroki jako CzechLogistic stawialiśmy w…
    Przeczytaj
  • 19.07.2022

    Zmieniamy się dla Ciebie. Na dobre!

    W 2014 roku przyświecał nam jeden cel - stworzyć usługę kurierską do Czech i na Słowację w dużo niższej cenie…
    Przeczytaj
  • 20.12.2021

    Strategia ekspansji międzynarodowego rynku konsumenckiego Allegro a połączenie z Mall Group a.s.

    Początek listopada 2021 roku dla osób, związanych z długoterminowym planowaniem strategicznym w spółce Allegro przyniósł znaczące rozstrzygnięcia. Rozmowy, prowadzone od…
    Przeczytaj
  • 09.12.2021

    Wysyłka za granicę, czyli przesyłki międzynarodowe

    Wysyłka paczki za granicę to obecnie jedna z najchętniej wybieranych usług kurierskich. Każdego dnia w niezliczonych miejscach na całym świecie,…
    Przeczytaj
  • 15.08.2021

    To już rok w Żorskim Parku Przemysłowym!

    Pełny rok to dobra okazja, żeby raz jeszcze przybliżyć miejsce naszego magazynu w Polsce. Szukaliśmy czegoś znacznie większego, bezpiecznego, z…
    Przeczytaj
  • 08.01.2021

    Firma w Czechach – jak założyć i czy to się opłaca?

    Prowadzenie własnej firmy jest marzeniem wielu Polaków. Rozwiązanie to ma niezaprzeczalne zalety: daje wolność, pozwala samemu o sobie decydować, a…
    Przeczytaj
  • 16.12.2020

    Sprzedaż internetowa w Czechach - niezbędne informacje

    Miło nam poinformować, że nasza firma została doceniona w rzeczowym artykule nt. prowadzenia sprzedaży internetowej na rynku czeskim, który ukazał…
    Przeczytaj
  • 12.11.2020

    Szybki i tani sposób na przesyłki pobraniowe za granicę

    Przesyłka za pobraniem jest jednym z najczęstszych produktów wybieranych zarówno przez Klientów indywidualnych, jak i biznesowych w całej Europie. W…
    Przeczytaj
  • 14.10.2020

    Czy sprzedaż na rumuńskim rynku e-commerce jest atrakcyjna? Sprawdźmy!

    Rynek sprzedaży internetowej w ostatnim czasie przeżywa wyraźny rozkwit. Coraz większe zainteresowanie zakupami dokonywanymi z domu wykazują nie tylko nasi…
    Przeczytaj
  • 18.09.2020

    5 rzeczy, które musisz wiedzieć o rynku czeskim.

    Bez wątpienia, rynek e-commerce przeżywa w ostatnich latach rozkwit. Dzieje się tak głównie za sprawą rozwinięcia wielu pomocniczych branż oraz…
    Przeczytaj

Masz jakieś pytanie
e-rynku czeskiego
lub słowackiego?

Napisz do nas

Odkryj nas na nowo!

Czech Logistic Paxy

Dziękujemy, że odwiedziłeś naszą stronę. Miło nam poinformować, że za nami rebranding i wiele nowości, które zaplanowaliśmy z myślą o Tobie. Nasza marka CzechLogistic w sierpniu 2022 roku zmieniła nazwę na Paxy. Za chwilę zostaniesz przekierowany na naszą nową stronę www.paxy.pl – zapamiętaj ją na dobre!