5 prostych kroków do wprowadzenia sklepu internetowego na rynek czeski.

16.08.2016

Pierwszym i zarazem podstawowym etapem jest… Podjęcie decyzji i chęć wejścia na nowy rynek e-commerce, a warto spróbować, ponieważ biznes w Czechach staje się coraz bardziej popularny. Warto jednak mieć wiedzę na temat kosztów, które mogą się pojawić. W tym artykule je przedstawimy – wszystko to, co niezbędne do zrobienia solidnych podstaw e-biznesu w Czechach bądź na Słowacji – bez zbędnych, dodatkowych wydatków. W artykule nie będziemy wypisywać dodatkowych kosztów związanych z np. domenami zagranicznymi, modułami - potrzebnymi do zintegrowania platformy sprzedażowej z porównywarką cenową itp., ponieważ koszty te, są uzależnione od sklepu internetowego, na którym pracujemy.

 

  1. Wybór kanału sprzedaży – czyli gdzie i jak będziemy sprzedawać swoje towary.

 

Swoje towary możemy oferować w sklepie internetowym, na Aukro.cz bądź w serwisach ogłoszeniowych. Każdy z tych kanałów ma swoje zalety i w zależności od prowadzonego biznesu może mieć rację bytu. Jednak głównie powinniśmy skupić się na sklepie internetowym oraz Aukro.

 

 

  1. Tłumaczenia produktów oraz opisów – czyli podstawy podstaw.

 

Jedna z najważniejszych kwestii podczas ekspansji na rynek zagraniczny. Warto zainwestować tutaj w czeskiego tłumacza znającego język polski niż na odwrót. Wiele słów może pojawić się „branżowych”, których polski tłumacz może przetłumaczyć nie poprawnie. Następną kwestią jest „język mówiony” – nawet, jeśli tekst będzie przetłumaczony poprawnie, to potencjalny klient z Czech od razu zauważy, że coś jest nie tak. Może to nie wzbudzić jego zaufania do danego sklepu internetowego.

 

 

  1. Integracja sklepu internetowego – pokażmy się tam, gdzie Czesi kupują.

 

Integracji może być wiele. My skupimy się w tym przypadku na tej najważniejszej. Czesi w porównaniu do Polaków, preferują zakupy w sklepach internetowych, często szukając produktu przez porównywarki cenowe – heureka.cz oraz zbozi.cz. Warto tutaj skorzystać z naszej pomocy w zakresie IT oraz marketingu. Pomożemy w prawidłowym wdrożeniu modułu do sklepu internetowego oraz podpowiemy jak zdobyć certyfikat „Ověřeno zákazníky” i jak następnie wyeksponować go w swoim e-shopie na rynku czeskim.

 

 

  1. Contact Center na rynku czeskim – e-mail tak, połączenie telefoniczne nie koniecznie.

 

Obsługa sklepu internetowego bądź Aukro to podstawa. Najlepiej, żeby Czeski klient był obsługiwany przez Czecha – czy to na infolinii, czy mailowo. Klient od razu zauważy, jeśli obsługiwać go będzie obcokrajowiec mówiący w języku czeskim – nie koniecznie może to wzbudzić w nim zaufanie do danego sklepu internetowego. Nasi południowi sąsiedzi preferują kontakt za pośrednictwem poczty elektronicznej. Dobra obsługa klienta to dobre podłoże w osiągnięciu sukcesu na rynku e-commerce.

 

 

  1. Marketing na czeskim rynku e-commerce – promocja sklepu internetowego.

 

Kiedy wszystkie procesy w naszym sklepie internetowym działają, „ścieżka” kupowania jest prosta i intuicyjna to czas na działania promocyjne sklepu. W trakcie czasochłonnego pozycjonowania sklepu w dwóch najpopularniejszych wyszukiwarkach w Czechach – seznam.cz i google.cz warto zainwestować w reklamę, której skutki zauważymy znacznie szybciej. Reklamy płatne w Google – AdWords i w Seznam – Sklik to głównie kanały reklamowe w Czechach, którymi warto poważnie się zainteresować.

 

 

 

Wdrożenie sklepu internetowego na rynek czeski nie musi być drogie i czasochłonne. Jeśli tylko mamy ustalony plan którego się trzymamy, możemy i powinniśmy zrobić to dużo szybciej i taniej.

Zainteresuje Cię także:

  • 02.07.2017

    Nawiązana współpraca z GoPay – bramka płatności online w Czechach

    Miło nam poinformować, że dzięki nawiązaniu współpracy z firmą GoPay.cz klienci biznesowi CzechLogistic mogą korzystać z bramki płatności online w…
    Przeczytaj
  • 23.11.2016

    Obsługa polskich firm w Czechach i na Słowacji

    Prawidłowe wdrożenie polskiej firmy na rynek zagraniczny, mimo, że czasochłonne jest podstawą sukcesu. Oprócz spraw związanych z księgowością, założeniem firmy…
    Przeczytaj
  • 14.10.2016

    Eksport do Czech – wsparcie dla firm z Polski

    Rynek czeski jest coraz bardziej atrakcyjny dla polskich przedsiębiorców. Nie można więc się dziwić, że coraz częściej, w pierwszej kolejności…
    Przeczytaj
  • 13.09.2016

    Paleta do Czech. Transport palet do Czech.

    Potrzebujesz wysłać paletę do Czech lub na Słowację? Obsługujemy palety EUR, półpalety, palety przemysłowe oraz palety przeznaczone do kontenerów. Zapewniamy…
    Przeczytaj
  • 26.08.2016

    Transport na Słowację – od paczek po palety!

    Transport na Słowację staje się coraz popularniejszym kierunkiem dla polskich firm. W czasie, gdy na rynkach zachodnich jest coraz większa…
    Przeczytaj
  • 25.08.2016

    Obsługa sklepu internetowego w Czechach i na Słowacji

    Obsługa sklepu internetowego to najlepszy marketing, najlepsza wizytówka, szczególnie małej firmy. W małych firmach często właściciel obsługuje sklep telefonicznie oraz…
    Przeczytaj
  • 23.08.2016

    Adres do zwrotów Czechy – Twój bezpłatny magazyn!

    Klient kupujący w sklepie internetowym ma prawo zwrócić towar w określonym czasie. Klient zwraca towar, pisze reklamację a firma musi…
    Przeczytaj
  • 22.08.2016

    Zagraniczna przesyłka za pobraniem – Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia, Chorwacja, Słowenia.

    Wymagania rachunku bankowego w kraju w którym chcemy wysłać przesyłkę za pobraniem to norma w usługach firm kurierskich. Choć wydaje…
    Przeczytaj
  • 18.08.2016

    Tłumaczenia na język czeski – na co powinniśmy zwrócić uwagę

    Tłumaczenia… No właśnie, chyba najczęstszy powód niepowodzenia przy ekspansji zagranicznej. Jedna z rzeczy na których naprawdę nie warto oszczędzać, ponieważ…
    Przeczytaj
  • 09.08.2016

    Transport do Czech – palety, paczki, listy, zlecenia specjalne

    Codziennie dostarczamy różnorodne towary, począwszy od listów, paczek, palet po zlecenia specjalne naszych klientów na przewóz towarów z Polski do…
    Przeczytaj

Masz jakieś pytanie
e-rynku czeskiego
lub słowackiego?

Napisz do nas