5 prostych kroków do wprowadzenia sklepu internetowego na rynek czeski.

16.08.2016

Pierwszym i zarazem podstawowym etapem jest… Podjęcie decyzji i chęć wejścia na nowy rynek e-commerce, ponieważ biznes w Czechach staje się coraz bardziej popularny. Warto jednak mieć wiedzę na temat kosztów, które mogą się pojawić. W tym artykule je przedstawimy – wszystko to, co niezbędne do zrobienia solidnych podstaw e-biznesu w Czechach bądź na Słowacji – bez zbędnych, dodatkowych wydatków. W artykule nie będziemy wypisywać dodatkowych kosztów związanych z np. domenami zagranicznymi, modułami - potrzebnymi do zintegrowania platformy sprzedażowej z porównywarką cenową itp., ponieważ koszty te, są uzależnione od sklepu internetowego, na którym pracujemy.

Sklep internetowy na rynku czeskim

  1. Wybór kanału sprzedaży – czyli gdzie i jak będziemy sprzedawać swoje towary.

Swoje towary możemy oferować w sklepie internetowym, na Aukro.cz bądź w serwisach ogłoszeniowych. Każdy z tych kanałów ma swoje zalety i w zależności od prowadzonego biznesu może mieć rację bytu. Jednak głównie powinniśmy skupić się na sklepie internetowym oraz Aukro.

  1. Tłumaczenia produktów oraz opisów – czyli podstawy podstaw.

To jedna z najważniejszych kwestii podczas ekspansji na rynek zagraniczny. Warto zainwestować tutaj w czeskiego tłumacza znającego język polski niż na odwrót. Może pojawić się wiele słów "branżowych", które polski tłumacz może przetłumaczyć niepoprawnie. Następną kwestią jest „język mówiony” – nawet, jeśli tekst będzie przetłumaczony poprawnie, to potencjalny klient z Czech od razu zauważy, że coś jest nie tak. Może to nie wzbudzić jego zaufania do danego sklepu internetowego.

  1. Integracja sklepu internetowego – pokażmy się tam, gdzie Czesi kupują.

Integracji może być wiele. My skupimy się w tym przypadku na tej najważniejszej. Czesi w porównaniu do Polaków, preferują zakupy w sklepach internetowych, często szukając produktu przez porównywarki cenowe – heureka.cz oraz zbozi.cz. Warto tutaj skorzystać z naszej pomocy w zakresie IT oraz marketingu. Pomożemy w prawidłowym wdrożeniu modułu do sklepu internetowego oraz podpowiemy jak zdobyć certyfikat „Ověřeno zákazníky” i jak następnie wyeksponować go w swoim e-shopie na rynku czeskim.

  1. Contact Center na rynku czeskim – e-mail tak, połączenie telefoniczne nie koniecznie.

Obsługa sklepu internetowego bądź Aukro to podstawa. Najlepiej, żeby czeski klient był obsługiwany przez Czecha – czy to na infolinii, czy mailowo. Klient od razu zauważy, jeśli obsługiwać go będzie obcokrajowiec mówiący w języku czeskim – nie koniecznie może to wzbudzić w nim zaufanie do danego sklepu internetowego. Nasi południowi sąsiedzi preferują kontakt za pośrednictwem poczty elektronicznej. Dobra obsługa klienta to dobre podłoże w osiągnięciu sukcesu na rynku e-commerce.

  1. Marketing na czeskim rynku e-commerce – promocja sklepu internetowego.

Kiedy wszystkie procesy w naszym sklepie internetowym działają, „ścieżka” kupowania jest prosta i intuicyjna - to czas na działania promocyjne sklepu. W trakcie czasochłonnego pozycjonowania sklepu w dwóch najpopularniejszych wyszukiwarkach w Czechach – seznam.cz i google.cz warto zainwestować w reklamę, której skutki zauważymy znacznie szybciej. Reklamy płatne w Google – AdWords i w Seznam – Sklik to głównie kanały reklamowe w Czechach, którymi warto poważnie się zainteresować.

 

Wdrożenie sklepu internetowego na rynek czeski nie musi być drogie i czasochłonne. Jeśli tylko mamy ustalony plan którego się trzymamy, możemy i powinniśmy zrobić to dużo szybciej i taniej.

Zainteresuje Cię także:

  • 06.08.2019

    Przesyłki do Rumunii za pobraniem - zwrot COD na polskie konto

    Jedną z cech charakterystycznych rumuńskiego rynku e-commerce są zdecydowanie płatności za pobraniem (z ang. Cash On Delivery – COD), w…
    Przeczytaj
  • 02.06.2019

    E-commerce w Rumunii - przesyłki kurierskie na dobry początek

    CzechLogistic to Twój najtańszy kurier do Rumunii oferujący kompleksową obsługę przesyłek z towarami do Rumunii, także z obsługą zwrotów. Zanim…
    Przeczytaj
  • 02.07.2017

    Nawiązana współpraca z GoPay – bramka płatności online w Czechach

    Miło nam poinformować, że nasza firma nawiązała współpracę z GoPay.cz. Klienci biznesowi CzechLogistic mogą teraz korzystać z płatności online w…
    Przeczytaj
  • 23.11.2016

    Obsługa polskich firm w Czechach i na Słowacji

    Prawidłowe wdrożenie polskiej firmy na rynek zagraniczny mimo, że czasochłonne jest podstawą sukcesu. Oprócz spraw związanych z księgowością, założeniem firmy…
    Przeczytaj
  • 14.10.2016

    Eksport do Czech – wsparcie dla firm z Polski

    Rynek czeski jest coraz bardziej atrakcyjny dla polskich przedsiębiorców. Nie można więc się dziwić, że coraz częściej, w pierwszej kolejności…
    Przeczytaj
  • 13.09.2016

    Paleta do Czech. Transport palet do Czech.

    Potrzebujesz wysłać paletę do Czech lub na Słowację? Obsługujemy palety EUR, półpalety, palety przemysłowe oraz palety przeznaczone do kontenerów. Zapewniamy…
    Przeczytaj
  • 26.08.2016

    Transport na Słowację – od paczek po palety!

    Transport na Słowację staje się coraz popularniejszym kierunkiem dla polskich firm, w czasie, gdy na rynkach zachodnich jest coraz większa…
    Przeczytaj
  • 25.08.2016

    Obsługa sklepu internetowego w Czechach i na Słowacji

    Obsługa sklepu internetowego to najlepszy marketing oraz najlepsza wizytówka, szczególnie małej firmy. W małych firmach często właściciel obsługuje sklep telefonicznie…
    Przeczytaj
  • 23.08.2016

    Adres do zwrotów Czechy, Słowacja, Węgry – Twój bezpłatny magazyn!

    Klient kupujący w sklepie internetowym ma prawo zwrócić towar w określonym czasie. W tym przypadku klient zwraca towar, pisze reklamację,…
    Przeczytaj
  • 22.08.2016

    Zagraniczna przesyłka za pobraniem – Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia, Chorwacja, Słowenia.

    Wymagania posiadania rachunku bankowego w kraju w którym chcemy wysłać przesyłkę za pobraniem to norma w usługach firm kurierskich. Choć…
    Przeczytaj

Masz jakieś pytanie e-rynku czeskiego lub słowackiego?

Napisz do nas