Modele logistyczne przesyłek kurierskich do Czech i Słowacji.

23.10.2015

Nie trzeba nikogo przekonywać jak ważny jest czas doręczenia produktu dla klienta, który składa zamówienie w sklepie internetowym. To jeden z najistotniejszych elementów obsługi klienta w wirtualnym świecie. Dostawa wewnątrz kraju zazwyczaj trwa jeden do dwóch dni, ale co jeśli firma ma zamiar wejść na nowy rynek oferując podobną jakość obsługi klienta co w rodzimym kraju ? Tutaj często pojawia się problem, który przedsiębiorcy muszą rozwiązać. Klient robiący zakupy online nie lubi długo czekać na dany produkt. Często dochodzi wtedy do wniosku, że lepiej trochę dopłacić, a towar dostać w ciągu najbliższych dwóch dni. W takim razie, jakie wyjście z sytuacji ma polski przedsiębiorca chcący wejść na rynek czeski i słowacki ? Możliwości są trzy.

Sprawdzanie listy przesyłek do Czech od klienta z Polski

  1. Klient korzysta z firmy kurierskiej w Polsce, która oferuje przesyłki zagraniczne. Z punktu widzenia klienta jest to najwygodniejszy sposób na zrealizowanie dostaw transgranicznych. Firma kurierska zabiera przesyłki prosto z firmy znajdującej się na terytorium Polski i dostarcza je klientom docelowym w Czechach i na Słowacji. Taki układ wydaje się być przejrzysty, szybki i tani.

  2. Niestety, ani tani ani szybki on nie jest. Czas doręczenia takiej przesyłki w praktyce często trwa 3-4 dni roboczych, co często dyskwalifikuje takie firmy na danym rynku. Natomiast drugim, poważniejszym problemem jest cena takiej przesyłki kurierskiej. Przeważnie jest ona dla firm zaporowa, co całkowicie uniemożliwia otwarcie się na nowy rynek. Przy takim modelu logistycznym zostanie tylko firma, która oferuje swoje produkty w wysokich cenach, mając przy tym wysokie marże.

 

  1. Podpisanie umowy kurierskiej w danym kraju - z takiego rozwiązania korzystają najczęściej małe firmy, które mieszczą się blisko granicy z państwem w którym oferują swoje produkty. Jeśli tylko posiadają na to czas oraz mają pracowników mówiących w tamtejszym języku, model taki wydaje się być atrakcyjny, lecz ma on także swoje istotne minusy. Zazwyczaj na początku tej drogi firmy kurierskie nie proponują atrakcyjnych cen, dodatkowo wymagają realizowania wolumenu wysyłkowego, który się wcześniej podało. Trzeba również rozwiązać problem transportu do danego kraju, czy będzie opłacalne dla firmy zatrudnić kierowcę? Ten model jest opłacalny dla ludzi, którzy mają czas i pieniądze żeby dobrze się tym zająć i wtedy odpowiednio wdrożyć to do sklepu internetowego. Opłacalne jest to dla firm wysyłających bardzo duże ilości przesyłek w miesiącu (najlepiej, gdy mieszkają przy granicy z danym krajem).

 

Podpisanie umowy kurierskiej w Czechach

  1. Umowa biznesowa z CzechLogistic. Zapewniamy najtańsze przesyłki kurierskie do Czech i Słowacji. Jeśli masz zamiar wejść z firmą na nowy rynek i zapewnić wyższe obroty, ale boisz się, że na samym początku przesyłek może nie być tyle na ile liczysz to nie martw się. Zaoferujemy ceny biznesowe, ale nie będziemy wymagać minimalnej ilości nadawanych przesyłek. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że Twoja firma potrzebuje czasu i wsparcia sprzedażowego, które możemy zapewnić. Całkowity czas dostawy przesyłki kurierskiej do klienta w Czechach bądź na Słowacji trwa tylko dwa dni. Oferujemy przesyłki aż do 50 kg, również za pobraniem. Przykładowa cena przesyłki do Czechy (waga do 30 kg) wynosi 119 CZK (ok. 18.50 zł) i jest to cena końcowa – wraz z ubezpieczeniem, opłatą paliwową oraz drogową. Dajemy również dostęp do naszego intuicyjnego panelu CzechLogistic, gdzie widnieją wszystkie informację dotyczące Twoich przesyłek, wraz z możliwością śledzenia tej przesyłki online. Przejrzyście, szybko, tanio.

 

Problem przesyłek transgranicznych zawsze spędzał sen z powiek polskim przedsiębiorcom. Zawsze objawiał się tak samo – czas dostawy, koszt dostawy, nieznajomość rynku. Po co powielać czyjeś błędy podczas przygotowywania się do wejścia ze swoimi produktami na nowy rynek? Te czasy już minęły – my pomożemy.

Zainteresuje Cię także:

  • 15.08.2021

    To już rok w Żorskim Parku Przemysłowym!

    Pełny rok to dobra okazja, żeby raz jeszcze przybliżyć miejsce naszego magazynu w Polsce. Szukaliśmy czegoś znacznie większego, bezpiecznego, z…
    Przeczytaj
  • 08.01.2021

    Firma w Czechach – jak założyć i czy to się opłaca?

    Prowadzenie własnej firmy jest marzeniem wielu Polaków. Rozwiązanie to ma niezaprzeczalne zalety: daje wolność, pozwala samemu o sobie decydować, a…
    Przeczytaj
  • 16.12.2020

    Sprzedaż internetowa w Czechach - niezbędne informacje

    Miło nam poinformować, że nasza firma została doceniona w rzeczowym artykule nt. prowadzenia sprzedaży internetowej na rynku czeskim, który ukazał…
    Przeczytaj

Masz jakieś pytanie e-rynku czeskiego lub słowackiego?

Napisz do nas