Aukro – handel w Czechach

Aukro – handel w Czechach. Na dobry początek.

Aukro.cz należący do grupy Allegro, to obecnie największy portal aukcyjny w Czechach. Powstał w 2003r. po sukcesie Allegro na rynku polskim. Choć nie ma takiej pozycji w Czechach jak jego odpowiednik w Polsce, to warto (szczególnie z początku) skorzystać z jego usług.

 

Główne branże, w których sprzedają polscy e-sprzedawcy na Aukro to elektronika, odzież oraz wystrój wnętrz. Choć portal ten nie ma takiej popularności w Czechach jak np. porównywarki cenowe, to mimo to niesie za sobą kilka zalet.

  1. Możliwość zbadania rynku niskim kosztem.

Nie potrzebujemy sklepu internetowego, tłumaczeń opisu produktów, inwestowania w SEO, SEM. Po prostu tworzymy aukcje z dobrze przetłumaczonym opisem oraz dajemy możliwość wysyłki za pobraniem. Nie potrzebujemy nawet czeskiego rachunku bankowego! Dzięki takiemu działaniu, możemy sprawdzić reakcje czeskich / słowackich klientów na nasz produkt. Być może będzie to wyznacznikiem do zainwestowania pieniędzy w sklep internetowy?

 

  1. Możliwość nawiązania kontaktu z klientem hurtowym.

Z własnego doświadczenia, możemy powiedzieć, że takie sytuacje się zdarzały. Głównie w branży odzieżowej.  Trzeba pamiętać, że nie tylko my szukamy współpracowników. Również po drugiej stronie są firmy, które szukają kontaktu do dostępności danego towaru w Polsce.

 

  1. Możliwość udoskonalenia swojej oferty dzięki zdobytemu doświadczeniu.

Kiedy jak nie teraz? Zawsze w ofercie wyjdą jakieś błędy, coś, co można (trzeba) poprawić lub zoptymalizować. Lepiej ten proces przejść na serwisie aukcyjnym niż w sklepie internetowym, w którym siłą rzeczy musimy zainwestować, żeby zaczął sprzedawać.

 

Aukro jest dobrym pomysłem na początek przygody z rynkiem czeskim. Choć raczej nie zrobi nam obrotów jak w sklepie internetowym (czescy klienci dużo chętniej korzystają ze sklepów internetowych niż z serwisów aukcyjnych) to warto przyjrzeć mu się uważniej. Koszty samego wprowadzenia swoich produktów na Aukro nie są duże, a to powinno przełożyć się na większe zainteresowanie się tym tematem. W dalszej perspektywie handlu w Czechach, może przynieść wiele doświadczenia, niezbędnego do dobrego zarządzania sklepem internetowym na rynku czeskim / słowackim.

12.07.2016