Aukro – handel w Czechach. Na dobry początek.

12.07.2016

Aukro.cz należący do grupy Allegro, to obecnie największy portal aukcyjny w Czechach. Powstał w 2003r. po sukcesie Allegro na rynku polskim. Choć nie ma takiej pozycji w Czechach jak jego odpowiednik w Polsce, to warto (szczególnie z początku) skorzystać z jego usług.

 

Główne branże, w których sprzedają polscy e-sprzedawcy na Aukro to elektronika, odzież oraz wystrój wnętrz. Choć portal ten nie ma takiej popularności w Czechach jak np. porównywarki cenowe, to mimo to niesie za sobą kilka zalet.

  1. Możliwość zbadania rynku niskim kosztem.

Nie potrzebujemy sklepu internetowego, tłumaczeń opisu produktów, inwestowania w SEO, SEM. Po prostu tworzymy aukcje z dobrze przetłumaczonym opisem oraz dajemy możliwość wysyłki za pobraniem. Nie potrzebujemy nawet czeskiego rachunku bankowego! Dzięki takiemu działaniu, możemy sprawdzić reakcje czeskich / słowackich klientów na nasz produkt. Być może będzie to wyznacznikiem do zainwestowania pieniędzy w sklep internetowy?

 

  1. Możliwość nawiązania kontaktu z klientem hurtowym.

Z własnego doświadczenia, możemy powiedzieć, że takie sytuacje się zdarzały. Głównie w branży odzieżowej.  Trzeba pamiętać, że nie tylko my szukamy współpracowników. Również po drugiej stronie są firmy, które szukają kontaktu do dostępności danego towaru w Polsce.

 

  1. Możliwość udoskonalenia swojej oferty dzięki zdobytemu doświadczeniu.

Kiedy jak nie teraz? Zawsze w ofercie wyjdą jakieś błędy, coś, co można (trzeba) poprawić lub zoptymalizować. Lepiej ten proces przejść na serwisie aukcyjnym niż w sklepie internetowym, w którym siłą rzeczy musimy zainwestować, żeby zaczął sprzedawać.

 

Aukro jest dobrym pomysłem na początek przygody z rynkiem czeskim. Choć raczej nie zrobi nam obrotów jak w sklepie internetowym (czescy klienci dużo chętniej korzystają ze sklepów internetowych niż z serwisów aukcyjnych) to warto przyjrzeć mu się uważniej. Koszty samego wprowadzenia swoich produktów na Aukro nie są duże, a to powinno przełożyć się na większe zainteresowanie się tym tematem. W dalszej perspektywie handlu w Czechach, może przynieść wiele doświadczenia, niezbędnego do dobrego zarządzania sklepem internetowym na rynku czeskim / słowackim.

Zainteresuje Cię także:

  • 02.07.2017

    Nawiązana współpraca z GoPay – bramka płatności online w Czechach

    Miło nam poinformować, że dzięki nawiązaniu współpracy z firmą GoPay.cz klienci biznesowi CzechLogistic mogą korzystać z bramki płatności online w…
    Przeczytaj
  • 23.11.2016

    Obsługa polskich firm w Czechach i na Słowacji

    Prawidłowe wdrożenie polskiej firmy na rynek zagraniczny, mimo, że czasochłonne jest podstawą sukcesu. Oprócz spraw związanych z księgowością, założeniem firmy…
    Przeczytaj
  • 14.10.2016

    Eksport do Czech – wsparcie dla firm z Polski

    Rynek czeski jest coraz bardziej atrakcyjny dla polskich przedsiębiorców. Nie można więc się dziwić, że coraz częściej, w pierwszej kolejności…
    Przeczytaj
  • 13.09.2016

    Paleta do Czech. Transport palet do Czech.

    Potrzebujesz wysłać paletę do Czech lub na Słowację? Obsługujemy palety EUR, półpalety, palety przemysłowe oraz palety przeznaczone do kontenerów. Zapewniamy…
    Przeczytaj
  • 26.08.2016

    Transport na Słowację – od paczek po palety!

    Transport na Słowację staje się coraz popularniejszym kierunkiem dla polskich firm. W czasie, gdy na rynkach zachodnich jest coraz większa…
    Przeczytaj
  • 25.08.2016

    Obsługa sklepu internetowego w Czechach i na Słowacji

    Obsługa sklepu internetowego to najlepszy marketing, najlepsza wizytówka, szczególnie małej firmy. W małych firmach często właściciel obsługuje sklep telefonicznie oraz…
    Przeczytaj
  • 23.08.2016

    Adres do zwrotów Czechy – Twój bezpłatny magazyn!

    Klient kupujący w sklepie internetowym ma prawo zwrócić towar w określonym czasie. Klient zwraca towar, pisze reklamację a firma musi…
    Przeczytaj
  • 22.08.2016

    Zagraniczna przesyłka za pobraniem – Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia, Chorwacja, Słowenia.

    Wymagania rachunku bankowego w kraju w którym chcemy wysłać przesyłkę za pobraniem to norma w usługach firm kurierskich. Choć wydaje…
    Przeczytaj
  • 18.08.2016

    Tłumaczenia na język czeski – na co powinniśmy zwrócić uwagę

    Tłumaczenia… No właśnie, chyba najczęstszy powód niepowodzenia przy ekspansji zagranicznej. Jedna z rzeczy na których naprawdę nie warto oszczędzać, ponieważ…
    Przeczytaj
  • 16.08.2016

    5 prostych kroków do wprowadzenia sklepu internetowego na rynek czeski.

    Pierwszym i zarazem podstawowym etapem jest… Podjęcie decyzji i chęć wejścia na nowy rynek e-commerce, a warto spróbować, ponieważ biznes…
    Przeczytaj

Masz jakieś pytanie
e-rynku czeskiego
lub słowackiego?

Napisz do nas